news

Heaven Magazine (NL) Reviews Radio Dial

February 20th, 2013

Heaven Magazine (NL) Reviews Radio DialJason Myles Goss

Radio Dial

Een ontdekking!

Vier albums heeft Jason Myles Goss nu achter zijn naam staan en alleen als we niet uitsluiten dat zijn vorige drie platen een stuk minder waren, kunnen we begrijpen waarom we niet eerder van deze Amerikaanse singer-songwriter hoorden. Wat Goss op Radio Dial laat horen is namelijk van topkwaliteit, en dan bedoelen we dus niet van topkwaliteit voor een singer-songwriter, maar van topkwaliteit punt. Waar zelfs hele goede singer-songwriters toch vooral muziek maken voor mensen die al van singer-songwriters houden, maakt Goss op Radio Dial gewoon geweldige folky popmuziek die bij een veel breder publiek moet kunnen aanslaan. Heerlijke, pakkende melodieen, dito teksten, gevarieerde songs, voortreffelijke zang, en dat nog allemaal zelfgeproduceerd ook, en het is duidelijk dat Jason Myles Goss eigenlijk alles in zich heeft om uit te kunnen groeien tot een echte grote. Muzikaal is hij dat namelijk al, waarbij het ook geen toeval is dat twee van Josh Ritters vaste begeleiders, gitarist Austin Nevins en toetsenist Sam Kassirer, ook de spil van Goss' band op Radio Dial vormen. Het is ook in diezelfde Josh Ritter-achtige orde van kwaliteit dat u Goss moet plaatsen, al maakt hij een minder intellectuele, directere indruk, een beetje zoals Paul Simon, maar dan folkier en meer aangrijpend, zoals als op een van de mooiste regels van een plaat die er vol mee staat: I used to fight to stay young, now I'm fighting to grow old. Wie zo raak een (aids?)patient kan beschrijven verdient al onze aandacht.

**** Eric van Domburg Scipio

read more >